شرکت متا مالک اینستاگرام تصمیم گرفته کاربران این شبکه اجتماعی را به مهرههایی برای ارتقای رتبه در جستجوگرهای اینترنتی تبدیل کند.
به نقل از انگجت، این سکو بدون اطلاع یا کسب رضایت صریح کاربران، تیترها و توضیحات جنجالی و احتمالاً تولید شده توسط هوش مصنوعی برای مطالب کاربران تولید میکند. این تیترها در کد صفحات اینستاگرام یافت میشوند و فقط در بخش نتایج جستجو قابل مشاهده هستند.
به نظر میرسد اجرای این طرح تلاشی برای افزایش رتبه اینستاگرام در موتور جستجوی گوگل است. به عنوان مثال، یک مطلب اینستاگرامی از کاربری در مورد یک بازی خانگی دستی، با یک توضیح ناخواسته به جستجوگر گوگل اضافه شده است.
در متن مذکور آمده است: فلورامینو یک بازی معمایی جذاب است که در آن شما به عنوان یک گلفروش سیار باغها را مرتب میکنید. نسخه آزمایشی سرگرمکننده به نظر میرسد، با تصاویری جذاب و عناصر استراتژیک.
اما در این توضیح، یک خطای واقعی و قابل توجه وجود دارد. نام این بازی بلوم هانتر است. فلورامینو که متن تولید شده به آن اشاره دارد، یک بازی معمایی در سکوی استیم است.
اینستاگرام حتی مطالبی با محتوای علمی و آموزشی را نیز با تیترهای جنجالی و غیردقیق به خورد جستجوگر گوگل می دهد تا رتبه خود را بهتر کند. به عنوان مثال برای مطلب یک کتابخانه در ماساچوست آمریکا که خواندن کتابی را تبلیغ میکرد، از این عنوان استفاده شد: به جف وندرمیر در یک ماجراجویی هیجانانگیز ساحلی با مستا بپیوندید...!
بررسی های تخصصی نشان می دهد این عناوین به صورت خودکار با هوش مصنوعی تولید شده اند. این موضوع زمانی مشکلساز میشود که عنوان یا توضیحات، شخص یا موضوعی را به گونهای تبلیغ کنند که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. متا یا اینستاگرام هنوز در این زمینه توضیحی ارائه نکرده اند.