شناسایی جاسوس‌افزار در تلویزیون‌های هوشمند ۵ شرکت بزرگ

انگجت
engadget.com
جمعه 28 آذر 1404
جاسوس‌افزار
شناسایی جاسوس‌افزار در تلویزیون‌های ۵ شرکت بزرگ

کن پکستون دادستان کل ایالت تگزاس آمریکا از پنج شرکت بزرگ سازنده تلویزیون به دلیل استفاده از جاسوس‌افزارهای تبلیغاتی در تولیداتشان شکایت کرد.

به نقل از انگجت، دادستان کل ایالت تگزاس از شرکت های سونی، سامسونگ، ال‌جی، هایسنس و تی سی ال به دلیل ثبت سوابق استفاده بینندگان از تلویزیون بدون اطلاع و رضایت آنها، شکایت کرد.

فناوری مورد استفاده توسط این پنج شرکت سازنده تلویزیون، محتوای در حال پخش از طریق هر دستگاه را از طریق تطبیق دادن آن با سوابق مشاهده محتوا توسط هر فرد که در یک پایگاه داده بزرگ ثبت شده، بررسی کرده و علائق و اولویت های هر بیننده را شناسایی می کند.

هدف از ابداع این فناوری، درک دقیق عادات تماشای تلویزیون توسط هر فرد برای کمک به پر کردن جیب تبلیغ‌کنندگان است.

در بیانیه مطبوعاتی کن پکستون دادستان کل ایالت تگزاس آمریکا در این مورد آمده است: نرم‌افزار طراحی شده بدین منظور موسوم به نرم افزار تشخیص خودکار محتوا یا ACR می‌تواند هر 500 میلی‌ثانیه از صفحه نمایش تلویزیون کاربر اسکرین‌شات بگیرد، محتوای مشاهده شده را به صورت لحظه به لحظه بررسی و کنترل کند و اطلاعات جمع آوری شده را بدون اطلاع یا رضایت کاربر به شرکت سازنده تلویزیون منتقل کند.

شرکت ال‌جی در تبلیغات خود مدعی شده ACR به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا بر اساس میزان بیننده هر محتوا، شبکه پخش، نوع برنامه، سرویس یا ژانر آن، مخاطبان خود را شناسایی و برای آنها پیام های بازرگانی هدفمند نمایش دهند.

از آنجایی که این سیستم با هر چیزی که روی تلویزیون اجرا می‌شود، سازگار است، خریدها و اشتراک‌های هر کاربر را شناسایی می کند، عادات گیمرها را ردیابی کرده و کاربران را بر اساس منطقه، شهر یا کد پستی دسته بندی می کند.

بدیهی است که باید تنظیماتی در تلویزیون برای از کار انداختن این قابلیت وجود داشته باشد. اما، همانطور که در دادخواست دادستان کل ایالت تگزاس ذکر شده، نرم‌افزار تلویزیون اغلب به طرز فریبنده‌ای مصرف‌کنندگان را به سمت فعال کردن نرم افزار ACR هدایت می‌کند و هرگونه توضیحی در مورد تبعات این کار را در قالب اصطلاحات حقوقی پیچیده‌ای که کمتر کسی آن را می‌خواند یا می‌فهمد، پنهان می‌کند.

    نظرات کاربرانکپی متنکپی لینک