اپل ظاهرا برای نمایشگرهای آیفون تاشوی اولترا، ۹ برابر کمتر از آیفون ۱۸ پرو سفارش ثبت کرده است.
اپل تا چه اندازه به نخستین آیفون تاشوی خود، که گفته میشود آیفون اولترا نام خواهد داشت، اطمینان دارد؟ این شرکت، سرمایهگذاری بزرگی روی محصول جدید خود انجام داده، اما طبیعی است که میزان فروش آن به اندازه مدلهای پرچمدار معمولی مانند آیفون ۱۸ پرو و آیفون ۱۸ پرو مکس نباشد.
موضوع فقط این نیست که کاربران هنوز بهطور گسترده از گوشیهای تاشو استقبال نکردهاند، بلکه تعداد آیفونهای تاشوی تولیدشده نیز در مقایسه با مدلهای غیرتاشو بسیار کمتر خواهد بود.
بر اساس برآوردها، اپل احتمالاً تنها ۱۰ میلیون دستگاه آیفون تاشو تولید خواهد کرد، در حالی که مجموع تولید آیفون ۱۸ پرو و آیفون ۱۸ پرو مکس ممکن است به حدود ۹۰ میلیون دستگاه برسد.
سال ۲۰۲۶، سالی مهم دیگر برای اپل
# انتظار میرود اپل در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۶ از دو محصول بسیار مهم خود رونمایی کند؛ خانواده آیفون ۱۸ پرو و نخستین آیفون تاشوی این شرکت.
بسیاری انتظار دارند این محصولات عملکردی فراتر از حد معمول داشته باشند. درباره مدل تاشو، این انتظار کاملاً قابل درک است، زیرا اپل چندین سال پس از شرکتهایی مانند سامسونگ، اوپو و موتورولا وارد بازار گوشیهای تاشو میشود. از سوی دیگر، ممکن است سری آیفون ۱۸ نسبت به سری موفق آیفون ۱۷ تغییرات چندان چشمگیری نداشته باشد، اما این موضوع که اپل بتواند بار دیگر موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کند، همچنان مورد توجه است.
هرچند سال ۲۰۲۷ برای اپل اهمیت ویژهای دارد، زیرا آیفون وارد بیستمین سال تولد خود میشود و انتظار میرود آیفون ۲۰ محصولی متفاوت و ویژه باشد، اما سال ۲۰۲۶ نیز اهمیت زیادی دارد، چرا که عرضه نخستین آیفون تاشو گامی مهم در مسیر آینده این شرکت محسوب میگردد.
همانطور که پیشتر نیز گزارش شده بود، دو شرکت وظیفه تولید نمایشگرهای OLED محصولات آینده اپل را بر عهده خواهند داشت:
سامسونگ دیسپلی
الجی دیسپلی
با این حال، گزارش تازهای جزئیات دقیقتری از تعداد نمایشگرهای مورد انتظار برای هر محصول منتشر کرده است. بر اساس شایعات، سامسونگ دیسپلی تنها تأمینکننده نمایشگرهای OLED برای این محصولات خواهد بود:
آیپد مینی با ۲ میلیون پنل نمایشگر
آیفون تاشو با ۱۰ میلیون پنل نمایشگر
مکبوک پرو که تعداد پنلهای آن هنوز مشخص نشده
در مقابل، گفته میشود الجی دیسپلی وظیفه تأمین نمایشگرهای OLED سری اپل واچ ۱۲ را بر عهده خواهد داشت و در مجموع ۳۴ میلیون پنل برای این ساعتهای هوشمند تولید میکند.
در نهایت، سامسونگ دیسپلی و الجی دیسپلی بهصورت مشترک ۹۰ میلیون پنل OLED برای آیفون ۱۸ پرو و آیفون ۱۸ پرو مکس در اختیار اپل قرار خواهند داد.
جایگاه BOE کجاست؟
# بر اساس گزارشهای پیشین، اپل تصمیم گرفته است برای محصولات آینده خود از نمایشگرهای شرکت چینی BOE استفاده نکند، اما احتمال دارد یکی از رقبای این شرکت از فناوریهای BOE بهره ببرد.
طبق شایعات، اپل قصد ندارد فناوری OLED دو لایه یا Tandem OLED را در نسل بعدی آیفونهای پرچمدار خود به کار بگیرد و در عوض تمرکز خود را بر بهبود سیستم مدیریت حرارت قرار داده است.
فناوری Tandem OLED به جای یک لایه نوردهنده، از دو لایه استفاده میکند. این ساختار باعث افزایش روشنایی، بهبود مصرف انرژی و افزایش طول عمر نمایشگر میشود، زیرا فشار کاری بین دو لایه تقسیم خواهد شد. اپل قبلا از این فناوری در آیپد پرو مجهز به تراشه M4 استفاده کرده، اما تازهترین گزارشها نشان میدهند که این تکنولوژی احتمالاً تا حدود سال ۲۰۲۸ وارد آیفونها نخواهد شد. در عوض، پیشبینی میشود مکبوک پرو مجهز به تراشه M6 نخستین محصول بعدی اپل باشد که از نمایشگر Tandem OLED بهره میبرد.
این تصمیم میتواند فرصت مناسبی برای رقبا ایجاد کند تا زودتر از اپل از این فناوری استفاده کنند. بر اساس شایعات، اوپو در حال آمادهسازی گوشی Find X10 Ultra با نمایشگر Tandem OLED است و در صورت تحقق این موضوع، احتمالا پیش از اپل برتری قابل توجهی از نظر کیفیت نمایشگر به دست آورد.